Retro



Moda retro (z łać. "wstecz"), czyli ta przeze mnie najbardziej ukochana, to styl ubierania polegający na noszeniu ubrań z minionych lat, zawierający odzież i dodatki charakterystyczne dla danych epok, czyli kołnierzyki, kropeczki, koturny, plisy, perły, kapelusze, spódnice z wysokim stanem, duże okulary, gorsety, koki i wiele wiele innych, bardzo kobiecych elementów ubioru. Jeszcze parę lat temu, ubierając sukienkę mojej mamy z najgłębszych zakątków piwnicy, mogłabym wzbudzić zainteresowanie nietypowym ubiorem, a dziś styl vintage króluje na ulicach (no właśnie, skoro jest on teraz modny, to czy nadal pozostaje on stylem retro? A za 30 lat, jak moda znów się powtórzy, do której epoki będą się odnosić?
Lata dziesiąte XXI w? ;>)




Raczej nie wybierałam się na zakupy. Mój wzrok sam został przyciągnięty przez wielkie, House'owe przeceny i to tam wygrzebałam tę retro-ale-dzisiejszą sukienkę i mimo pomarańczowego koloru (jakoś nie przepadam) postanowiłam ją przygarnąć pod skrzydła mojej szafy.

A co to za nowa fryzura? Wbrew pozorom, nie spotkałam po drodze żadnego retro-fryzjera. Poza tym: nie,  nie zniosłabym grzywki na co dzień. Chyba każdy próbował sobie w dzieciństwie ułożyć uczesanie, przykładając do czoła własne końcówki. Ja postanowiłam urozmaicić nimi kok, przytrzymując je opaską (naprawdę nic trudnego, może kiedyś dodam tutorial).

Zdjęcia w retro-kotach z pysznymi lodami w w uroczej 'Cafe Mini'. Enojy!





















Fotograf: Katarzyna Borkowska
(ta piękna pani na ostatnim zdjęciu koło mnie w koszuli w kotki też z 'House')
Outfit: sukienka 'House', szpilki 'CCC', torebka 'Orsay', okulary 'H&M'

4 komentarze :

  1. Kocham drugie zdjęcie! A trzecie od końca bombowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubie Cie w takiej fryzurce :*

    OdpowiedzUsuń
  3. kocia kiecka ♥ da się to jeszcze gdzieś kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdobyłam ją jako ostatni egzemplarz na przecie, więc niestety, chyba już nie.. :<

      Usuń

Text widget

Obserwatorzy